پایـگاه آمــوزشـی سیستمهای ابــزاردقیق

پایـگاه آمــوزشـی سیستمهای ابــزاردقیق

مقالات آمــــوزشی سیستمهای انــدازه گیری و کنتـــرل ابــزاردقیقی
پایـگاه آمــوزشـی سیستمهای ابــزاردقیق

پایـگاه آمــوزشـی سیستمهای ابــزاردقیق

مقالات آمــــوزشی سیستمهای انــدازه گیری و کنتـــرل ابــزاردقیقی

مجموعه مقالات (( آشنائی با تجهیزات ابزاردقیق )) فلو سویچ

 آشنائی با تجهیزات ابزاردقیق ( فلو سویچ)

Flow Switch

  

تارگت فلو سویچ 

یکی از مهترین ترین فاکتورهایی که در صنایع تولیدی و تفکیکی مورد توجه بوده و سنجش و کنترل آن بسیار حائز اهمیت است "جریان سیالات مایع و گازی " میباشد . تنوع در سویچهای " جریان " خیلی گسترده نبوده و از دو یا سه مورد تجاوز نمیکند . یکی از متداولترین تجهیزاتی که در مدارات کنترل کننده و یا هشدار دهنده " جریان " استفاده شده است Target Flow Switch میباشد . 
اصول عملکرد در اینگونه تجهیزات بسیار ساده میباشد و شاید به حق میتوان گفت سادگی در مکانیزم عملکرد ، برجسته ترین امیتاز آن است .
شکل زیر ساختار داخلی " تارگت فلو سویچ " را در حالت غیر فعال نمایش میدهد .



هنگامی که جریان درون مسیر بر قرار نباشد . اهرم دستگاه ( Target Flow Lever ) ثابت و بدون حرکت بوده و در این حالت "مگنت" در قسمتی از دستگاه قرار گرفته که نمیتواند اثری بر روی " مگنت سویچ " گذاشته و بنابراین دستگاه غیر فعال میباشد . برقراری جریان سیال بر روی اهرم دستگاه نیرو وارد کرده و سبب انحراف آن در جهت خلاف عبور جریان میگردد .
شکل زیر ساختار داخلی " تارگت فلو سویچ " را در حالت فعال نمایش میدهد .


همانطور که درشکل مشاهد مینماید برقراری جریان سیال بر روی اهرم دستگاه نیرو وارد کرده و سبب انحراف آن در جهت خلاف عبور جریان میگردد . انحرف اهرم باعث تغییر وضعیت Camshaft شده و بدنبال آن "مگنت" به سمت بالا حرکت کرده تا در موقعیتی جدیدی قرار بگیرد و در این موقعیت جدید مگنت بر روی مکنت سویچ اثر گذاشته ، آن را فعال مینماید . بدین ترتیب سیگنال خروجی" تارگت فلو سویچ  " ساخته و ارسال میگردد . Adjusting Screw  تعیین کننده نقطه دلخواه ( Set Point ) برای دستگاه خواهد بود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.